Bouwmeester RVB-CT
Project
Het project lange termijn huisvesting CT is een complex project wat onder extreem hoge tijdsdruk gerealiseerd moet worden. In het bestuurlijk overleg is geconstateerd dat om de voortgang vast te houden een rol van bouwmeester noodzakelijk is om aan te jagen en te versnellen.
Context
Essentieel is dat de bouwmeester namens alle betrokken bestuurders acteert. De bouwmeester functioneert daarmee ook vanuit een overstijgend projectbelang (realisatie CT binnen gestelde tijdskaders en met accrediteerbaar toereikende kwaliteitskaders).
Opdrachtomschrijving
De nieuw aan te stellen bouwmeester heeft als taak om de voortgang van het project realisatie lange termijn huisvesting CT aan te jagen, waar mogelijk te versnellen en te verbeteren met als doel dat deze huisvesting gereed is op 1 juli 2026. Dit doet de bouwmeester namens alle vertegenwoordigers in het bestuurlijke overleg. Dit doet de bouwmeester op drie niveaus:
-
Op het niveau van het bestuurlijk overleg, door het bestuurlijk overleg aan te spreken en te stimuleren, om tijdige en scherpe besluiten te laten nemen. Door individuele bestuurders aan te spreken en te inspireren, als actie bij een van de stakeholders nodig is om de voortgang van het gehele project mogelijk te maken. Ook zal de bouwmeester als linking pin naar de Stuurgroep zorgen dat heldere, goed voorbereide besluiten vanuit de stuurgroep naar het bestuurlijk overleg wordt gebracht.
-
Als deelnemer van de stuurgroep en door te sturen op scherpe en heldere besluitvorming en indien op dit niveau besluitvorming onmogelijk blijkt, dit direct te escaleren naar het bestuurlijk overleg. En door op individueel niveau met de directeuren te schakelen om blokkades en discussiepunten op te lossen ofwel scherp te krijgen.
-
Door te sturen om knelpunten in de organisatie van het project op het gebied van capaciteit, tijd, geld en kwaliteit snel te signaleren en adequaat op te laten lossen.
Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
Grondig kennis van:
-
Het bouwproces en projectmanagement in de publieke omgeving;
-
Wet en regelgeving in de bouw;
-
Veiligheidskennis van de bouw en informatiemanagement;
-
Mensen en belangen.
Ruim ervaring:
-
Met projectmanagement in de bouw;
-
In de top van de publieke sector;
-
Met politiek sensitieve relaties en informatie;
-
In het resultaten halen met draagvlak, ondanks conflicterende belangengroepen.
Competenties en vaardigheden:
-
Vertrouwen bouwen;
-
Politiek gevoelig en rolbewust;
-
Transparante communicatie;
-
Belangen achterhalen;
-
Initiatiefrijk met meerzijdige blik;
-
Creatieve probleemoplossing;
-
Eindverantwoordelijksgevoel;
-
Rust creëren in een gespannen omgeving.
Eisen
- Kandidaat beschikt over universitair werk- en denkniveau in de bouw.
- Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met het oplossen van *politiek-maatschappelijke frictie in
bouwprocessen. - Kandidaat heeft meer dan 10 jaar werkervaring als (eind)verantwoordelijke op het gebied van projectmanagement in de *publieke omgeving.
Wensen
- Mate waarin de kandidaat kennis heeft van rollen en belangen in maatschappelijke bouwprojecten en van methodes om deze zichtbaar te
positioneren. - Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het halen van resultaten ondanks conflicterende belangen in de *ambtelijke en politieke omgeving.
- Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden
- Mate van ervaring en/of affiniteit met de type organisatie van de opdrachtgever.
Branche | Overheid |
Locatie | Den Haag en hybride |
Reageer voor | 22-5-2025 |
Startdatum | Z.s.m. |
Einddatum | 08-02-2026 |
Uren | 20 - 26 uur |
Status | Open |