Senior Adviseur Verandertraject Facilitair Domein

Senior Adviseur Verandertraject Facilitair Domein

Omschrijving afdeling

De directie Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het concern en de keten als geheel hun taken zo goed mogelijk kunnen uitvoeren. De directie wil haar klanten (alle collega’s en vele ketenpartners) snel en vakkundig bedienen: met een brede blik op het gebied van HR, financiën, control, Lean, interne audits, huisvesting en facilitaire dienstverlening. Dat betekent dat zij weten wat de klanten nu maar ook in de toekomst nodig hebben, zodat we duurzame en toekomstbestendige (integrale) adviezen en diensten leveren.

Afdeling Huisvesting, Facilitaire dienstverlening en regie

De afdeling Huisvesting, Facilitaire Dienstverlening en regie (H&F) staat voor een uitdagende opgave en speelt een belangrijke rol in de ondersteuning en haar primaire processen. Naast huisvesting, facilitaire dienstverlening, leveranciersmanagent, ICT-dienstverlening en veiligheid behoren tot de aandachtsgebieden van de afdeling onder andere duurzaamheid, hybride werken en bedrijfscontinuïteit.

De afdeling H&F maakt onderdeel uit van de directie Bedrijfsvoering en bestaat uit ongeveer 80 collega’s met verschillende expertises. Ze werken verdeeld over de volgende teams:

  • Huisvesting

  • Facilitaire Kennis en Regie (FK&R)

  • Facilitaire uitvoering Zevenaar

  • Facilitaire uitvoering Den Bosch

  • Support Beheer Buitenlocaties (SBB)

H&F werkt opgavegericht. Met collega’s van binnen en buiten de afdeling werken ze aan een gezamenlijke opgave: ze zorgen ervoor dat de collega’s in het primaire proces in staat zijn hun werk uit te voeren. Kortom, een veelzijdige afdeling met specialistische kennis én een fijne werksfeer.

Het team Facilitaire Kennis en Regie (FK&R) houdt de regie op de facilitaire dienstverlening door derden en de inrichting van accountmanagement richting de klantorganisatie. Bij het team wordt steeds meer Lean gewerkt om continue verbeteringen in het proces door te voeren.

De volgende onderwerpen zijn en worden aangesloten op Rijks- en/of Veiligheid en Justitie kaders en processen:

  • Fysieke veiligheid  

  • Huisvesting

  • Facilitair

Het team FK&R houdt regie op de (facilitaire) dienstverlening door derden. Ook is zij in de lead voor de inrichting van demand management (het managen van binnenkomende vragen) richting de klantorganisatie. Het team bestaat uit regievoerders en adviseurs (facilitair, veiligheid, en duurzaamheid). Daarnaast is er binnen het team ondersteuning op verschillende vlakken zoals leveranciersmanagement, inkoop en financiën. Op deze manier bouwen we aan de fundamenten van de organisatie en dragen we continu bij aan verbeteringen.

Functieomschrijving

De afgelopen tijd zijn er veel initiatieven opgestart. Dit alles loopt naast het normale werk, waardoor we extra hulp kunnen gebruiken binnen team FK&R. Voor de kwaliteit van de dienstverlening en de samenwerking binnen het team en de afdeling is het belangrijk dat zaken worden uitgewerkt, geïmplementeerd, nageleefd en geborgd. Om dit gerealiseerd te krijgen, hebben zij behoefte aan een senior adviseur ter ondersteuning van de manager FK&R.

Wat ga je doen?

Als senior adviseur ben jij het eerste aanspreekpunt voor de manager FK&R als het gaat om diverse vraagstukken rond de doorontwikkeling van regievoering. Je coördineert, signaleert en draagt bij aan de ontwikkelkansen binnen het team. Met jouw aanpakkersmentaliteit zorg jij ervoor dat de verbeteringen doorgevoerd en geborgd worden. Verder heb je een scherp oog voor ingesleten patronen en begrijp je de belangen die hierbij spelen. De voornaamste elementen in je rol zijn:

  • Zorg dragen voor de organisatiedoelstellingen in samenspraak met de manager FK&R.

  • Doorontwikkeling van regievoering en het uitwerken van de vastgestelde thema’s en daaraan verbonden initiatieven in het kader van de veranderopgave.

  • Het opstellen van kaders en het standaardiseren van werkprocessen, procedures en instructies.

Naast je adviserende werkzaamheden heb je ook de verantwoordelijkheid om collega’s mee te nemen in de (verander)opgave. Je coacht en begeleidt waar nodig en springt bij waar je expertise gewenst is.

Wat maakt de functie zo interessant?

Je krijgt de kans om de interne expert te zijn op het gebied van Facility Management. In hetbijzonder waar het gaat om integraal beheer- en exploitatie van de locaties. Dit alles waarbij je jezelf en de afdeling echt op de kaart kunt zetten. En kan bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de organisatie en de collega’s in het team.

 

Eisen:

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding;

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante werkervaring met het uitvoeren van veranderopgaves op het gebied van huisvesting en facilitymanagement.

  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van het coachen van collega’s en/of teams en kan dit aantonen aan de hand van een afgeronde opleiding, training of werkervaring;

 

Wensen: 

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur 4 jaar relevante werkervaring met het uitvoeren van veranderopgaves op het gebied van huisvesting en facility management, bij voorkeur bij de rijksoverheid (maximaal 30 punten).
  • De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding bij voorkeur in de richting Real Estate en Facility Management of Bedrijfskunde (maximaal 10 punten).
BrancheOverheid
LocatieDen Haag
Reageer voor28-01-2024
Startdatum12-02-2024
Einddatum12-02-2025 (optie tot verlenging van 1x 12 maanden)
Uren32-36
StatusSuccesvol ingevuld
Pdf aanvraag
terug