Teamleider Intern Adv

Teamleider Intern Adv

Dit doe je

Je geeft leiding aan het team Intern Advies. Dit team bestaat uit vier gespecialiseerde sub-teams: HRM, Financiën, Inkoop & Aanbesteding en Communicatie. Als teamleider van team Intern Advies speel je een cruciale rol in het coördineren en stroomlijnen van de werkzaamheden binnen de vier sub-teams.

Jouw takenpakket bestaat uit:

  • het aansturen, coachen en ontwikkelen van de teamleden binnen HRM, Financiën, Inkoop & Aanbesteding en Communicatie;

  • in samenwerking met diverse disciplines ontwikkelen, beheersen en bewaken van diverse bedrijfsvoering-processen;

  • het waarborgen van een goede samenwerking tussen de verschillende disciplines, teams en afdelingen;

  • het opstellen en bewaken van de afdelings- en teams jaarplannen, KPI's en doelstellingen voor het team Intern Advies en de afdeling Bedrijfsvoering;

  • het signaleren van verbeterpunten en deze vertalen naar concrete acties en verandertrajecten;

  • het beheer van teambudget, waaronder planning, monitoring en rapportage;

  • zorgdragen voor een tijdige en juiste aanlevering van gegevens ten behoeve van de P&C-cyclus;

  • het fungeren als sparringpartner voor de teamleden collega teamleiders en je afdelingsmanager.

Op basis van jouw inzicht en analytisch vermogen formuleer je duidelijke doelstellingen en ambities en weet je deze te realiseren. Je adviseert, coacht, organiseert, coördineert, inspireert en motiveert je collega’s. Je coördineert de werkoverleggen en de planning, bewaakt de uitvoering van het werk, houdt trends en ontwikkelingen – zowel binnen als buiten de organisatie – in de gaten en maakt rapportages. Daarnaast draag je ook persoonlijk bij aan de denkkracht en het realisatievermogen van de organisatie.

Je ziet en verzilvert de ontwikkelingskansen van je medewerkers en de organisatie. Dit doe je door persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling van medewerkers in verschillende fases van hun loopbaan te stimuleren.

Je werkt nauw samen met de afdelingsmanager Bedrijfsvoering, andere teamleiders en onze opdrachtgevers. De afdelingsmanager Bedrijfsvoering is hiërarchisch (eind)verantwoordelijk voor je team maar zo nodig aarzel je niet deze verantwoordelijkheid op je te nemen. Je bent daarmee op operationeel, tactisch en strategisch niveau een belangrijke sparringpartner voor de afdelingsmanager. Je creëert een netwerk met externe partners zoals andere omgevingsdiensten en de koepelvereniging Omgevingsdienst NL. Dit doe je om kennis en ervaring te delen en op te halen, zodat wij van elkaar kunnen leren.

Dit ben jij

Een teamleider die stuurt met oog voor structuur, kwaliteit en mensen en zorgt voor integraliteit in de uitvoering en advisering. Een teamleider die kennis van de wereld van gemeenschappelijke regelingen  in zijn algemeenheid heeft en bij voorkeur van Omgevingsdiensten in het bijzonder. Je hebt ervaring met complexe veranderprojecten, inclusief het managen van bestuurlijke krachtenvelden. Vakinhoudelijk ben je op hoofdlijnen in staat om als sparringpartner voor je medewerkers op te treden. Je kunt zaken vanuit verschillende invalshoeken analyseren en beoordelen. Aan sterke sociale competenties ontbreekt het je niet.

Dit zijn je collega’s

Je wordt onderdeel van een divers en dynamisch team Intern Advies. De vier sub-teams van Intern Advies bestaan uit professionals die elk hun eigen expertise inbrengen. Ondanks de verschillende specialismen is er een sterke onderlinge band en samenwerking. Er heerst een open sfeer waarin kennisdeling en innovatie centraal staan. Samen streven jullie naar het beste resultaat voor de organisatie.
Daarnaast word je onderdeel van het managementteam van de afdeling Bedrijfsvoering dat bestaat uit de afdelingsmanager Bedrijfsvoering en drie teamleiders. Samen met het managementteam van de afdeling Bedrijfsvoering werk je aan verdere professionalisering en ontwikkeling van de afdeling en het team Intern Advies in het bijzonder.

Dit is de organisatie

Bij de organisatie gaan ze altijd constructief en voorkomend te werk. In deze organisatie werken zo’n 250 bevlogen en ervaren collega’s aan de uitvoering van milieutaken van zestien gemeenten in Noord-Holland Noord en natuurtaken van provincie Noord-Holland.  We houden ons bezig met vergunningverlening, toezicht en handhaving en advisering en zijn specialist op het gebied van afval, asbest, bodemkwaliteit, duurzaamheid, energietransitie, externe veiligheid, klimaat, milieu, natuur, geluid, lucht, wegen en vaarwegen en zwemwater. Wij zijn gevestigd in een modern en goed bereikbaar kantoor, vlak bij het station, uitvalswegen en het centrum van Hoorn.

Vereisten/knock-outcriteria:

1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Beschikbaar per 1 oktober 2024 voor 28 uur per week;
3. Mimimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het aansturen van diverse teams/medewerkers bij een publieke instantie;
4. Een geschreven motivatie waar in de goed ontwikkelde politiek-bestuurlijke sensitiviteit, en het schakelen tussen verschillende stakeholders en belanghebbende te herleiden is;
5. Aantoonbare werkervaring met projectmanagement en verandertrajecten;

Gunningscriteria 

7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar opgedaan in functioneel leidinggeven en aansturen van bedrijfsvoeringsprocessen en -teams; (30 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van visiedocumenten en integrale uitvoeringsplan; (20 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met het werken op verschillende terreinen bestuur/directie/ambtelijke organisatie (motiveer je antwoord duidelijk); (25 punten)
10. Aantoonbare ervaring met financiën, HR, inkoop en communicatie (benoem dit duidelijk op het CV) (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Visie en strategisch/tactisch en operationeel denkvermogen;

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

  • Proactief, enthousiast, verbindend en relationeel sterk;

  • Resultaatgericht en analytisch;

  • Leidinggeven.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag,  donderdag en vrijdag.  Hybridewerken is van toepassing.

Planning

De gesprekken  zijn gepland op maandag 23 september tussen 10:30 en 13:00 uur. Indicatie:  

  1. Gesprek kandidaat 1 - 10:30 tot 11:15;
  2. Gesprek kandidaat 2 - 11:20 tot 12:05;
  3. Gesprek kandidaat 3 - 12:10 tot 12:55.
BrancheOverheid
Locatie Hoorn
Reageer voor17-09-2024
Startdatum01-10-2024
Einddatum01-04-2024
Uren36
StatusOpen
Pdf aanvraag
terug